004: Projektowanie i wydanie własnej gry karcianej

Co w tym odcinku?

Rozmawiamy o projektowaniu i samodzielnym wydaniu gry karcianej na przykładzie gry karcianej “Łotry”. Jak testować i przygotować prototyp? Jakie są koszty wydania fizycznej gry karcianej? Co z marketingiem? Co potrzebuje drukarnia? To wszystko w tym odcinku podcastu. Zapraszam.

-> Dobrowolne wparcie podcastu. <- Nawet bez wkładu pieniężnego.

Linki z odcinka:


Podcast do słuchania na YouTube:


SoundCloud:


Do pobrania bezpośrednio:

Play

3 odpowiedzi do “004: Projektowanie i wydanie własnej gry karcianej”

  1. Czy inspirowałeś się lub zaczerpywałeś pomysły/rozwiązania z innych, już istniejących i grywalnych karcianek? W wywiadzie padło stwierdzenie, że obecnie ciężko o oryginalność i nowatorskie pomysły, ale czy inspiracją zarówno w fabule jak i mechanice były jakieś istniejące gry? Jeśli tak, to jakie?
    Co do wspomnianej w wywiadzie jakości kart, to dobrym rozwiązaniem byłoby ich zalaminowanie; nawet kosztem wyższej ceny gry. To samo z żetonami.

    1. Pomysł jest dosyć oryginalny, tzn. na pewno nie jest kopią. Starałem się niczym nie inspirować, przynajmniej świadomie. Część mechanik jednak na pewno przewijała się przez wiele gier.
      Co do wyglądu inspiracją na pewno były stare komputerowe gry RPG.
      Co do laminowania, to tego się nie praktykuje. Zwłaszcza w przypadku żetonów. Czasem gracze na własną rękę laminują sobie planszetki. W przypadku kart koszulki zdecydowanie wystarczają.

Skomentuj Grzegorz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *